Vanliga frågor och svar
Var hittar jag inspiration till upplevelser och sevärdheter i Köpenhamn?
Vi känner Köpenhamn utan och innan och har mängder med tips på både dolda pärlor och upplevelser du absolut inte får missa. Be våra vänliga receptionister om personliga tips.
Annars kan du hitta mer inspiration, och se vad som händer i staden i vår guide.
När kan jag checka in och ut?
Det går att checka in från kl. 15.00 på ankomstdagen och fram till nästa morgon. Var vänlig kontakta receptionen om du behöver checka in senare än klockan 02.00 på natten. Utcheckningstiden är kl. 11.00.
Vill du checka in tidigare? Baserat på hotellets beläggning kan det vara möjligt mot en avgift. Fråga i receptionen vid ankomst.
Hur checkar jag in?
Du har flera möjligheter:
- Incheckning vid våra bemannade receptionsdiskar i lobbyn
- Hoppa över kön och använd en av våra incheckningsskärmar i lobbyn
Hur checkar jag ut?
Det går snabbt och enkelt. Använd vår automat för expressutcheckning som finns vid vår huvudentré. Utcheckningstiden är kl. 11.00 på avresedagen.
Du kan även checka ut vid våra bemannade receptionsdiskar i lobbyn.
Hur ofta städas rummet om jag bor i det flera nätter i rad?
Du bestämmer vilket alternativ du föredrar! Önskar du daglig städning eller nya handdukar kan du bara meddela receptionen detta senast kl. 22.00 dagen före. Vi städar dock alltid ditt rum efter fyra dagar.
Så får du en vistelse exakt som du vill ha den.
Var hittar jag inspiration till upplevelser och sevärdheter i Aarhus?
Aarhus är fullt av möjligheter! Vi har samlat alla de bästa förslagen för att du ska få ut det mesta av ditt besök i ”Smilets by”.
Går det att hyra en baby-/barnsäng?
Ja, du kan hyra en babysäng för
Finns det tv på rummet?
Ja, alla våra rum har egen tv med både danska och utländska tv-kanaler.
Erbjuder hotellen bagageförvaring?
Ja, det finns skåp för bagageförvaring på alla Wakeup-hotell. Du kan välja mellan stora och små skåp för endast
Hur får jag absolut lägsta pris för min övernattning?
Boka direkt på vår webbplats för att få bästa pris. ”ECONOMY”-priset är vårt absolut billigaste. Det betalas i förskott och bokningen kan inte avbeställas eller ändras. Kontrollera därför din bokning omsorgsfullt innan du bokar.
Jag vill gärna kunna avbeställa, hur gör jag då?
Vill du ha flexibilitet ska du välja våra FLEXIBLA priser som kan avbokas eller ändras fram till kl. 12.00 på ankomstdagen.
Bokningen måste garanteras med ett giltigt kreditkort.
Blir det dyrare om jag inte bokar övernattningen online?
Ja, det är dyrare att boka via telefon eller i receptionen. Vi kallar denna bokningstyp för ”servicebokning” och vid denna tillkommer ett tillägg på
Spara
Kan jag hyra cykel?
Ja, du kan hyra cyklar på alla våra hotell. Cykeln är din att använda från det att du hyr den fram till midnatt. Cyklar kan inte förbokas, men du kan hyra en i receptionen vid ankomst.
Pris:
- Wakeup Copenhagen, Bernstorffsgade
/dag - Wakeup Copenhagen, Borgergade
/dag - Wakeup Copenhagen, Carsten Niebuhrs Gade
per dag - Wakeup Aarhus, M.P. Bruuns Gade
/dag
Får jag ha en extra person som övernattar på rummet?
Enkelrum är endast för en person och där finns endast ett täcke och en kudde. Önskar du inkludera en extra nattgäst, kan du uppgradera till ett dubbelrum för
Detta kan du betala vid incheckning, ingen bokning i förväg krävs. I dubbelrummen ingår två täcken och två kuddar.
Kan jag köpa mat och dryck på hotellet?
Ja, vårt kafé i lobbyn är öppet dygnet runt. Här kan du köpa öl, vin, cocktails från Nohrlund, kaffe, smörgåsar, chips, nötter, skyr, kakor och en mängd andra snacks.
Finns det minibar på rummen?
Nej, våra rum har ingen minibar. Vårt kafé i lobbyn har öppet dygnet runt och erbjuder massor av drycker och snacks.
Kan jag äta frukost på hotellet?
Självklart! Vi serverar en läcker morgonbuffé för
Vi lägger stor vikt vid kvaliteten på våra ingredienser och är otroligt stolta över att kunna presentera vårt Økologiske Bronzemærke.
Öppettider för frukostbuffén:
Wakeup Copenhagen, Bernstorffsgade
Måndag–fredag: 06.30–10.00
Lördag, söndag och danska helgdagar: 07.00–10.30
Wakeup Copenhagen, Borgergade
Måndag–fredag: 06.30–10.00
Lördag, söndag och danska helgdagar: 07.00–10.30
Wakeup Copenhagen, Carsten Niebuhrs Gade
Måndag–fredag: 06.30–10.00
Lördag, söndag och danska helgdagar: 07.00–10.30
Wakeup Aarhus, M.P. Bruuns Gade
Måndag–fredag: 06.30–10.00
Lördag, söndag och danska helgdagar: 07.00–10.30
Finns det en restaurang som serverar middag?
Vi serverar inte middag på våra hotell, men du kan avnjuta vår läckra frukostbuffé i våra frukostrestauranger. I lobbyns kafé kan du köpa snacks och dryck hela dagen – från öl och vin till cocktails från Nohrlund samt chips, nötter, godis och kakor.
Kan jag beställa mat utifrån?
Ja, det går bra att beställa mat utifrån och äta den på rummet. Receptionen har bestick om du behöver det.
Finns det restauranger i närheten av hotellen?
Det finns många spännande restauranger nära våra hotell i både Köpenhamn och Aarhus. Fråga vår trevliga personal, de tipsar gärna om bra restauranger i närheten.
Restauranger nära Wakeup Copenhagen, på Carsten Niebuhrs Gade:
De närmaste restaurangerna hittar du på grannhotellet Tivoli Hotel & Congress Center där du kan äta på både Tivoli Brasserie, Sticks’n’Sushi och MASH Penthouse. Även The Harbour på Copenhagen Island ligger endast en kort promenad bort och är väl värt ett besök.
Restauranger nära Wakeup Copenhagen, Bernstorffsgade:
Alldeles intill vårt hotell kan du avnjuta en måltid på Next EATERY på Next House Copenhagen som erbjuder en läcker pizzabuffé. Dessutom finns det inom 500–600 meter olika matstånd i Tivoli Food Hall, den asiatiska restaurangen Wagamama och flera spännande alternativ på Tivoli Hotel & Congress Center.
Restauranger nära Wakeup Copenhagen, Borgergade:
Ta en kulinarisk promenad och upplev lokala favoriter som Sticks’n’Sushi, Cantina och Gasolin eller utforska de många matstånden på Broens Gadekøkken.
Restauranger nära Wakeup Aarhus, M. P. Bruuns Gade:
Det kryllar av bra matställen i närområdet, bland annat Klassisk 65, Bar’sushi och Frankies Pizza på Jægergårdsgade.
Får jag ta med mig husdjur?
Det är tyvärr inte tillåtet att ta med sig husdjur på våra hotell.
Finns det hårfön på hotellrummet?
Ja, alla rum har en hårfön.
Finns det Wi-Fi på hotellet?
Ja, det finns gratis Wi-Fi på hela hotellet. Koden får du i receptionen. Vi har även stationära datorer för fri användning (max 30 minuter vid kö).
Erbjuder hotellet parkering?
Ja, mot en avgift kan du parkera vid alla hotell.
Är rökning tillåten?
Nej, våra hotell är 100 % rökfria.
Kan jag stryka min skjorta på rummet?
Nej, men vi har strykrum i källaren som du kan använda fritt.
Finns det telefon på hotellrummet?
Rummen saknar telefon, men varje våning har en nödtelefon vid hissarna som kan användas till att ringa larmcentralen och receptionen.
(Gäller inte Wakeup Aarhus)
Hur tar jag mig lättast till och från hotellet?
Alla våra hotell är centralt belägna och lätta att nå med kollektivtrafik.
Läs våra guider för transport:
Går det att betala med annan valuta på hotellet?
På Wakeup-hotellen anges alla priser för rumsbokning i danska kronor. Det går bra att betala med och växla till sig danska kronor från EUR, USD, GBP, AUD, CAD, CHF, JPY och SGD i receptionen, till hotellets valutakurs.
Kan jag få mina kläder tvättade på hotellet?
Ja, vi erbjuder kemtvättsservice via Renserierne.dk. Du kan lämna in din tvätt i receptionen på morgonen före kl. 08.00 och sedan hämta den ren och nytvättad efter kl. 17.00.
Vilka rumstyper kan jag välja mellan?
Det finns fem olika rumstyper på Wakeup Copenhagen-hotellen i Köpenhamn och Aarhus.
Välj mellan:
- WAKEUP STANDARD: 12 m² rum med 160 x 200 cm Getama-säng. Rummen ligger ofta på bottenvåningen eller längst bak i byggnaden.
- WAKEUP SKY: 12 m² rum med 160 x 200 cm Getama-säng och en bättre utsikt. Rummen ligger på de mellersta våningarna.
- WAKEUP HEAVEN: 12 m² rum med 160 x 200 cm Getama-säng och en vacker utsikt. Rummen ligger på de översta våningarna.
- WAKEUP LARGE: Består av en Getama-säng på 160 x 200 cm samt en utfällbar madrass på 75 x 195 cm. Rummet är avsett för 2 vuxna och 1 barn.
- WAKEUP FAMILY: Består av 2 WAKEUP STANDARD-rum med anslutande dörr.
Det finns inga rum med enkelsängar på hotellet.
Vad gör jag om jag inte har fått någon e-postbekräftelse på min bokning?
Har du inte fått någon bokningsbekräftelse via e-post börjar du med att kontrollera ditt skräppostfilter. Om bekräftelsen inte finns i skräppostfiltret kontaktar du hotellet snarast möjligt.